Laagdrempelig boodschappen doen via Picnic

Boodschappen laten bezorgen door Picnic is heel makkelijk en laagdrempelig. Ik heb dat zelf nu een paar keer laten doen en deel graag mijn bevindingen met je. Hoewel ik zelf alleen maar positieve ervaringen heb gehad, heb ik natuurlijk mijn oor te luister gelegd bij doorgewinterde Picnic-bestellers en daarom heb ik ook wat ervaringen in het artikel verwerkt van contact met de klantenservice en wat er gebeurt als de bezorger te laat is. Tot slot deel ik een code voor 10 euro korting op je eerst bestelling bij Picnic.

De app is heel gebruiksvriendelijk

Je kunt heel makkelijk swipen en op die manier producten in je winkelmandje stoppen. Je ziet meteen als een product niet leverbaar is en Picnic stelt dan met een alternatief product voor.
Ook kun je je eerdere bestellingen bekijken en favorietenlijstjes aanmaken. Daarnaast zie je in één oogopslag voor welke bezorgmomenten je kunt kiezen.

Lees ook eens: Zo behaal je het meeste voordeel bij Jumbo

Geen bezorgkosten vanaf 40 euro

Om te beginnen rekent Picnic geen bezorgkosten en ze bezorgen al bij een bestelbedrag van 40 euro. Daarmee is het een laagdrempelige manier om boodschappen te bestellen. Picnic heeft geregeld goede aanbiedingen, bij mijn eerste bestelling waren de blokken kaas 1+1 gratis!, en dan kun je natuurlijk flink inslaan.
Het is ook perfect voor de vergeten boodschappen of als je terugkomt van vakantie bijvoorbeeld.

Gratis producten via Picnic

Picnic probeert klanten duidelijk blij te maken en dat doen ze onder andere door middel van gratis producten. Dat doen ze al als Picnic net start met bezorgen in jouw regio. In dat geval kom je wellicht op de wachtlijst zodat iedereen die bestelt voldoende gebruik kan maken van de diensten van Picnic. Als je op de wachtlijst staat krijg je regelmatig wachtverzachters; gratis producten om het wachten te verzachten. Hoe langer je moet wachten, hoe meer gratis producten je ontvangt bij je eerste bestelling.
Ook als je eenmaal besteld hebt krijg je regelmatig een gratis product van Picnic.

De producten zijn goed

Picnic levert goede producten met een vergelijkbare prijs als  Jumbo en Albert Heijn. Een nadeel is dat de acties vaak wat tegenvallen ten opzichte van andere supermarkten. Maar hier ben je zelf natuurlijk bij en je bepaalt zelf wat je wel en niet koopt. 

Ruime bezorgtijden

Wij waren laatst in het buitenland en kwamen pas op zondagavond thuis. Tegen de verwachting in: Picnic blijkt dus ook op zondagavond te bezorgen! Dat was een prettige meevaller. We hadden meteen alle basics weer in huis en waren meteen klaar voor de nieuwe week. De bezorgtijden verschillen, maar bezorging is dus mogelijk van maandag tot en met zondag en ook ‘s avonds.

Lees ook eens: Extra geld via Euroclix; zo werkt het

Je kunt last minute bestellen

En die bestelling voor de zondagavond plaatste ik pas op zaterdag einde middag. Heerlijk als je last minute bedenkt dat je boodschappen wil bestellen. Maar ook heel prettig dat je nog lang wijzigingen in je bestelling aan kunt brengen. Dat is echt maximaal flexibel!

De communicatie is heel goed

Toen wij die zondag vertraging hadden en te dreigden te komen voor de Picnic-bezorging kreeg ik even paniek, maar dat bleek totaal niet nodig. In de app kun je heel handig zien waar het Picnic-wagentje ongeveer rijdt.
In mijn geval reed het wagentje al in mijn wijk en toen ze bij ons voor een dichte deur stonden werd ik gebeld door de bezorger. Ik vertelde dat we bijna thuis waren en ze de boodschappen voor de deur neer mocht zetten. Ze dacht zelfs nog helemaal met ons mee dat ze de boodschappen wel achter iets in de tuin kon verstoppen.
Als de planning wijzigt is dit toch de droom van elke online boodschappen-besteller? De bezorger die de boodschappen voor de deur neerzet als je daar zelf toestemming voor geeft?

Goede klantenservice

Van iemand anders hoorde ik dit verhaal: een enkele keer haalt de bezorger de afgesproken tijd niet, dan krijg je een whatsappbericht met de mededeling dat ze vertraging hebben opgelopen en daarbij het nieuwe tijdvak waarin ze komen. Je krijgt ook de mogelijkheid terug te appen als de tijd niet uitkomt. Er wordt dan gezocht naar een oplossing, door bijvoorbeeld een later moment op de dag te bezorgen of eventueel in overleg bij de buren of een veilige plek. 

Als je een product krijgt waar je niet tevreden over bent kun je dat meteen na bezorging melden met een foto en dan krijg je de vraag of je je geld terug wilt of de volgende keer hetzelfde product gratis wilt ontvangen. 
Picnic is goed bereikbaar via chat en whatsapp je krijgt vaak binnen een uur al antwoord. 

Banner 300x250

DHL-retouren

Een leuke bijkomstigheid is dat je pakketjes van DHL kunt meegeven aan de bezorger. Je kunt ze vantevoren eenvoudig aanmelden in de Picnic-app. Je scant het retourlabel en het pakket is aangemeld. Het pakket mag niet groter zijn dan 56x29x36 op dit moment. Dat komt natuurlijk omdat de autootjes waar de bezorgers mee rijden niet zo groot zijn, het moet in hun kratje passen  

Duurzame bezorging

De auto’s waar de bezorgers mee rijden zijn elektrisch en zijn dus minder vervuilend dan andere bezorgdiensten.
Een van de nadelen is dat de boodschappen in plastic tasjes worden geleverd, al kun je deze de volgende keer weer inleveren omdat dit via een statiegeldsysteem gaat. Ook kun je andere statiegeldflessen en blikjes inleveren. Het statiegeld staat meestal binnen een dag op je rekening. 

10 euro korting op je eerste bestelling

Als je voor het eerst bij Picnic bestelt ontvang je 10 euro korting als je de code SABI5439 gebruikt. In combinatie met gratis bezorging, goede aanbiedingen en misschien een gratis product ben je de eerste keer zéker voordelig uit. Daarna kun je besluiten hoe goed het bevalt en of je vaker wil bestellen.

Disclaimer

In dit artikel wordt gebruikgemaakt van een vriendenlink. Uiteraard heb jij hier geen nadeel van.

De blogs vind je vast ook interessant

Cashback, wat is dat eigenlijk?
25x makkelijk besparen
Voorkom voedselverspilling en bespaar veel geld
16 niet standaard tips om te besparen op je boodschappen

Hi, ik ben Sabine

Ik ben van jongs af aan gefascineerd door persoonlijke financiën. Hoe kun je slimmer met je geld omgaan en waarom maken mensen bepaalde keuzes zijn vragen die me altijd blijven interesseren. Toen ik bij ING ging werken leerde ik alle theorie over sparen, beleggen, hypotheken en verzekeren. En kon ik de hele dag met klanten over mijn favoriete onderwerp praten; FINANCIEN!

Op financequeen.nl geef ik inzicht om op slimme manieren met geld om te gaan op het gebied van besparen, het vergroten van je inkomen en vermogensopbouw.

Ook deel ik daar mijn ontdekkingstocht naar simpele manieren om je leven duurzamer in te richten. Dus niet; je mag nooit meer vliegen, maar wel; is er een alternatief voor het kopen van een nieuw product of kun je een duurzamere keuze maken? Het mooie is dat dat vaak hand in hand blijkt te gaan met geld besparen.

Volg Finance Queen

Wil je meer Financequeen?

Volg Financequeen op Instagram, Facebook of Pinterest.
Word lid van de online community van Financequeen of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Finance Queen

Het platform met inzicht om op slimme manieren met geld om te gaan op het gebied van besparen, het vergroten van je inkomen en vermogensopbouw.

Privacy statement
Disclaimer
Favorieten

Bedrijfsgegevens Financequeen.nl

Jan de Beijerhof 28
1191 EP Ouderkerk aan de Amstel
sabine@financequeen.nl
Kvk-nummer: 81113544

Volg Finance Queen